Berkes-Simán Anettet, a MotivAction ügynökség alapítóját kérdeztük..
-Mi inspirált Téged arra, hogy megalapítsd a MotivAction ügynökséget?
– Közel 17 éve dolgozok a rendezvényszervezői szakmában, nagyobb ügynökségeknél dolgoztam, ahol gyakornokként kezdtem és onnan tornáztam fel magam a ranglétrán rendezvényigazgató pozícióig. A covid járvány beköszöntésével láttam, hogy mekkora átrendeződés indul meg a rendezvény piacon, ami elgondolkodott a rendezvényszakma és a saját jövőmmel kapcsolatosan. Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy megalapítsam a saját ügynökségemet, ahol a saját elképzeléseim szerint tudok dolgozni. Az én fejemben egy kicsi, kreatív és innovatív ügynökség képe volt, ahol az ügyfelek vannak mindenkor a középpontban és az ő igényeikre szabott megoldásokat kínálunk.
– Miben látod a MotivAction legnagyobb erősségeit és miben különböztök versenytársaitoktól?
– Mi egy kicsi ügynökség vagyunk, az egyik legfiatalabb a piacon. Nálunk minden ajánlat egyedileg készül, rengeteg időt és energiát fektetünk abba, hogy megismerjük az ügyfelet, felmérjük az igényeit, a tervezett rendezvény stratégiai célját, a leendő résztvevőket, hiszen így tudunk megfelelni az elvárásoknak. Folyamatosan tanulunk, figyeljük a nemzetközi trendeket és rendezvény megoldásokat, igyekszünk folyamatosan aktuálisak maradni. Ezzel együtt ismerjük a saját korlátainkat, tudjuk, miben vagyunk jók, és ha olyan ajánlatkérés érkezik, amelyikre nem mi vagyunk a legalkalmasabbak, akkor arra már tudunk nemet mondani.
– Melyik az rendezvény típus, ami a MotivAction erőssége?
– Ahogy azt szlogenünk is kifejezi – mi motiválunk, hogy te aktivizálhass – a dolgozói motivációt, a munkavállalói elköteleződést támogató rendezvényekben vagyunk jók – évindító kick-off, csapatépítők, tréningek,
kreatív worskhopok, családi napok, karácsonyi partik – azaz olyan esemény, ami kiszakítja a dolgozókat a megszokott környezetből és feltölti őket élményekkel. Emellett a cégek partnerkörét célzó eseményeket is szívesen csinálunk – partnertalálkozókat, ünnepi partikat.
– Ezeknél az eseményeknél melyek azok a jellemző kihívások amelyekkel szembesültök és ezeket hogyan tudjátok leküzdeni?
– A céges belső rendezvényeknél gyakori, hogy a különböző területen dolgozó kollégák nem ismerik egymást, a covid óta sok helyen részben home office- ban dolgozók nem is találkoznak a munkahelyen. A vezetőséget is gyakran csak online megbeszélésen látják a dolgozók így a legnagyobb kihívás, hogy ezek az emberek személyesen megismerjék egymást, azt érezzék, hogy ugyanannak a csapatnak a tagjai, egy célért dolgoznak. A motivációs rendezvények lényege a közös élmény, amely összekovácsolja a csapatot, amit sokáig emlegetnek.
– Melyek voltak az elmúlt időszak legsikeresebb rendezvényei, amire jó szívvel gondolsz vissza, és hogy mitől volt ez úgy igazán különleges számotokra?
– Három rendezvényünk is volt az elmúlt időszakban, amelyekre nagyon büszkék vagyunk. Az egyik a Giro d’Italia, amelynek magyarországi versenyén az olasz szervező által nyújtott vendéglátást mi biztosítottuk. A másik eseményünk az Imperial Tobacco 1200 fős partner partija a Papp László Arénában, amellyel tavaly szakmai díjat is nyertünk a Flash Award-on. A harmadik, amit említenék, a Kuka Robotics-nak szervezett 125 éves jubileumi dolgozói esemény, amely több helyszínen mozgatott meg majdnem 1500 főt.
– Említetted, hogy minden ügyfélnek egyedi koncepciót készítetek. Hogyan dolgoztok és honnan inspirálódtok?
– Általában minden évet egy hosszabb kutatási tervezési időszakkal kezdünk, körbe nézünk a nemzetközi piacon, felmérjük a legújabb trendeket, technikai újdonságokat, emellett megismerjük ügyfeleink aktuális éves üzleti céljait. Ebből kialakul egy bázis, hogy adott évben milyen újdonságokat tudunk ajánlani meglévő ügyfeleinknek, milyen innovációt szeretnénk behozni. A konkrét ajánlatok kidolgozására vagy tendereken való induláshoz természetesen mindig összeül a teljes csapatunk, ahol elkezdünk ötletelni és az eseményt kidolgozni.
– A fenntarthatóság manapság nagyon fontos kérdés, és gondolom, a rendezvény piacon is meghatározó szempont. Kiváncsi lennék, milyen fenntarthatósági intézkedéseket vezettek be a MotivActionnél, hiszen ez ma már sokszor az ügyfeleknek is fontos.
– Személyes misszióm, hogy rendezvényeink megfeleljenek a fenntarthatósági elvárásoknak. Sok olyan csapatépítő programot dolgoztunk ki, amelynek fókuszában az újrahasznosítás szerepel. A rendezvényeken használt dekorációs elemek, táskák, pólók, evősezközök, poharak beszerzésénél is ez a fő szempont. Ételkínálatunkban többségében egészségtudatos ételek szerepelnek, külön figyelünk arra, hogy a speciális étkezési igényeknek is megfeleljünk, így a mi rendezvényeinken a vegák, vegánok, glutén- és laktózérzékenyek is bőséges kínálattal találkoznak. Vidéki helyszíneken helyi termelőkkel és alvállalkozókkal szoktunk dolgozni, így csökkentve rendezvényeink karbon lábnyomát.
– A jövőre nézve milyen új területeket vagy piaci lehetőségeket szeretnétek feldedezni van-e valamilyen vágy, hogy merre szeretnétek elindulni, merre tervezitek a jövőtöket?
– Úgy érzem, hogy a MotivAction megtalálta a helyét és megvetette a lábát a rendezvény piacon, elégedett vagyok azzal, amit az elmúlt két évben elértünk. Ügyfeleinkkel hosszú távú partnerségre törekszünk, sok régi ügyfelet szeretnénk. Az ügyfélkörünk ajánlások által bővül, így lassan, de biztosan növekedünk – ehhez szükséges a folyamatos megújulás, az innovatív megoldások keresése, ami a céges filozófiánk alapja. Egy nagy vágyunk volt, kilépni a nemzetközi piacra és megmérettetni magunkat, de ez is valóra válik idén, két multinacionális partnerünk megbízott a sikeres magyarországi rendezvényük után a nemzetközi eseményeik lebonyolításával is. Illetve bízunk benne hogy egyre több új ügyfélnek bizonyíthatjuk be, mit is rejt a missziónk és a szlogenünk.